Dekonstruktion

Logbog for håndværk og design undervisning tirsdag d. 3. september.

Det meste af undervisningen i dag var værkstedstid, hvor vi studiegruppen skulle lave noget der opfordret til leg af den stol vi splittede af d. 27. august. Neden under er der nogle af billederne fra dagens produktion.

Jeg vil senere lave en refleksion over produktionen af vores legetøj, min i dette logbogsindslag vil jeg fokusere på dekonstruktion og genbrug og lave nogle af de indledende tanker til at jeg skal lave et forløb, hvor eleverne bruger dekonstruktion.

Det at skille noget fra hinanden giver en rigtig god forståelse for hvor komplekst noget ellers meget simpelt kan være. Alt hvad vi omgiver os med har mange dele og samlinger og hvis eleverne kan få en forståelse for det, kan de også få en beder forståelse for hvordan man kan sætte ting sammen på nye måder.

Jeg vil rigtig gerne arbejde med dekonstruktion, men det jeg har fundet ud af under dette projekt er at eleverne skal have en forholds vis god forståelse for materialet de arbejder i. I min gruppe blev vi ofte stoppet af vores egne evner i træ og ikke de muglige muligheder vi kunne tænke os frem til. Når man kun har begrænset materiale og ikke bare kan tage et nyt stykke vil man heller lave noget man ved man kan. Når jeg laver mit undervisningsforløb i dekonstruktion vil jeg vælge at udvikle det til en 7-8 klasse, da de nok har nogle flere teknikker og værktøj i værktøjskassen som ikke vil være en hæmsko.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *